Anak Sakit Penapis Buah Pinggang Bocor, Lihat Apa Ibu Ini Sanggup Lakukan!

Friday, August 12, 2016

COD paling sedih malam ni...
.
Tepat jam 9.30pm saya sampai ke Pejabat Tol Simpang Pulai. Saya dah berjanji dengan customer nak berjumpa di sana.
.
Sampai je Pejabat Tol Simpang Pulai, kelihatan seorang cleaner yang memakai baju putih tengah menunggu saya. Dalam hati berkata2. "ehh..customer aku ni cleaner ke? mampu ke dia nak beli.........?"
.
Saya pun keluar dari kereta dan bersalam dengan wanita tersebut. Saya genggam erat tangan dia.
.
Lama juga kami bersembang, wanita tu rupa2nya seorang ibu tunggal. Anak beliau berusia 12 tahun berada di Hospital Besar Ipoh sekarang ni. Lepas habis kerja, pukul 11pm beliau terus ke Hospital untuk menemani anaknya sampai esok pagi.
.
Anaknya mula keluar masuk hospital daripada bulan April yang lepas. Doktor sah kan bahawa, anaknya mengidap penyakit Nephrotic Syndrome atau bahasa yang mudah untuk difahami ialah Penapis Buah Pinggang Bocor.
.
Sekarang ni badan dan perut dah mula membengkak, paru - paru pun ada masalah. Lagi 3 minggu nak ambil UPSR.
.
Seorang ibu akan lakukan apa sahaja untuk anak yang dikasihi. Walaupun gaji tak banyak, duit tak cukup, makan tak menentu, kerja siang dan malam. Tetapi..ibu tetap akan senyum bila berhadapan dengan anak.
.
Duit bukanlah segala2nya bila anak mula jatuh sakit.
Bahkan harga ubat yang beribu juga akan sanggup dibeli untuk kesihatan si anak.
.
Selepas balik daripada menghantar Vivix kepada wanita tersebut. Saya tak boleh nak menaham air mata lagi. Dalam kereta saya menangis, dah terus menangis.
.
Sungguh kuat Kak Zainiah, sepanjang perbualan kami. Kami banyak ketawa dan bersenda gurau. Tiada langsung riak wajah seorang yang sedang berduka.
.
Saya doakan Azril anak kepada Kak Zainiah akan sembuh secepat mungkin. Saya juga minta kawan2 FB semua dokan untuk kesihatan anak Kak Zainiah.
.
.
Patutlah ramai yang berkata....
Vivix akan jadi murah bila kita dah sakit,
Tapi Vivix mula menjadi mahal bila kita tidak sakit.


Status ini ditulis pada 7 Ogos 2016.

Mari lihat perkembangan kisah ini pada 12 Ogos 2016

Ingat tak kisah seorang ibu tunggal yang saya ada cerita sebelum ni?
.
Semalam saya SMS ibu tersebut. Bukan apa, saya nak tahu perkembangan anak beliau macam mana sekarang ni.
.
Alhamdulillah bacaan dah mula turun. Paru - paru pun dah ok.
.
Semoga lepas ni bacaan kembali normal dan perut adik Azril kembali susut seperti sediakala.


Jom kita sama-sama doakan adik Azril sembuh seperti sediakala.

Eray nak kongsi juga video testimoni seorang lelaki yang juga hadapi masalah yang sama. Syukur sudah sembuh 100% tanpa biopsi. Beliau juga berikhtiar dengan Vivix.




You Might Also Like

0 comments

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube