7 Cara Hilangkan Parut Hitam di Muka Yang Selamat!

Wednesday, June 18, 2014

Belek-belek muka di cermin. Terlihat jerawat baru tumbuh. Belek lagi jumpa parut lama. Haih makin bertambahlah parut. Ada ke cara hilangkan parut hitam di muka? Kalau boleh nak kulit kembali sihat dan cantik sebelum terkena jerawat. Tapi ada ke caranya?

Tentulah ada, boleh pilih cara semulajadi atau cara moden. Tapi yang moden biasanya mahal. Yelah nak pergi pakar kulit, laser-laser kulit, mahu ribuan RM yang keluar.

Mari cuba cara hilangkan parut hitam di muka dengan cara yang lebih natural. Paling penting ianya selamat. Tiada risiko muka berubah jadi lebih hodoh dek kerana bahan kimia yang merbahaya.

Jom tengok jika ada cara hilangkan parut hitam di muka yang sesuai dengan hati anda:
  • Scrub
Salah satu cara. boleh scrub muka. Boleh gunakan bahan-bahan yang natural. Macam lemon, gula dan tomato. Nak scrub kena tunggu jerawat reda, selepas gunung berapi meletop. Lakukan secara konsisten, mungkin jika baru buat seminggu hasilnya masih belum ada. Konsisten buat, insyaallah akan nampak kesannya.
  • Guna Madu
Campurkan madu ke dalam bedak sejuk. Dan tepekkanlah di muka anda. Buat dengan kerap, sekurang-kurangnya 2 kali sehari.
  • Kayu Manis
Hah ini pun bagus. Tambah lagi baunya yang wangi. Tumbukkan beberapa batang kayu manis, sampai jadi serbuk. Lepas tu letakkan sedikit air. Jadikan 'paste' dan letakkanlah di bekas jerawat. Lakukan secara kerap. Atau boleh gantikan air dengan madu. Caranya masih sama, tampalkanlah pada bekas jerawat.
  • Timun
Selain baik untuk hilang mata 'panda' a.k.a dark circles, timun juga baik hilangkan parut hitam di muka. Kisar timun, tapiskan air. Dan tepekkanlah hampas timun pada muka. Biarkan setengah jam. Muka akan rasa lebih 'fresh' dan tegang. Jika buat selalu, parut di muka akan pudar.
  • Daun Senduduk
Nie kalau rumah anda ada daun nie. Boleh guna beberapa helai, campurkan cekur dan segenggam beras. Guna batu giling (kalau ada) atau tumbukkan sampai lumat. Dan siap letakkan di muka yang ada parut. Lebihan boleh simpan dalam peti ais untuk ulang guna. Jangan buang, membazir.
  • Guna Sirih
Banyak kelebihan daun sirih. Selain baik untuk penjagaan kewanitaan, sirih juga baik untuk parut degil. Tumbuknya beberapa helai daun sirih. Tempelkan pada muka yang ada jerawat. Tunggu sehingga kering. Kemudian bilaslah muka dengan air bersih. Amalkan secara konsisten. 

Atau boleh cuba cara hilangkan parut hitam di muka dengan cara yang lebih senang, cepat, selamat dan paling penting berkesan.

Macam orang kat dalam video nilah. Dah tujuh tahun muka dihuni parut hitam, siap jerawat sana sini. Dan akhirnya, sekarang menggebu.

Malas nak cakap banyak, korang play lah video kat bawah nie:



Caranya adalah amalkan sebiji Vitamin E Complex Shaklee setiap hari. Kandungan anti oksidan yang tinggi membantu untuk hasilkan sel kulit yang baru dan sihat. Hasilnya parut hitam di muka semakin pudar.

Nak lagi berkesan, boleh makan dua biji. Dan cucukkan Vitamin E Complex Shaklee, lepas tu ambil sedikit dan sapukan pada bekas-bekas atau parut hitam di muka. Lagi yang membuatkan Vitamin E Complex Shaklee ini pilihan ramai, adalah kerana ia juga mengawal muka dari 'melahirkan' lebih banyak jerawat. Jerawat stop, parut pun hilang. 


sempat lagi berubah jadi cun sebelum raya

Dalam sebotol ada 120 biji, dan harganya hanya RM149 sahaja. Kira sebiji RM1.25. Ia mungkin akan menyelamatkan poket anda dari membeli pelbagai cream atau rawatan untuk hilangkan parut hitam di muka. Tidakkah anda mahu raya dengan wajah cantik tanpa parut?

Mahu cuba? Boleh hubungi Suriya Majid di 016 773 1892.

Atau


You Might Also Like

10 comments

  1. dari umur berapa dh boleh guna produk ni? sebab sy masih sekolah. so, takut ade effect

    ReplyDelete
  2. Vitamin E mmg best...parut jerawat kita pun sah hilang lps makan vitamin e nie...

    ReplyDelete
  3. kalau rajin buh vita e ni kat muka memang cepat nampak kesannya. tapi saya ni malas alah sket..ehehehe..so makan je secara konsisten.. muka memang banyak nampak perubahannya :)

    ReplyDelete
  4. Memang ramai yang cari bahan semulajadi sebab tak percaya produk kecantikan yang banyak bahan kimia sekarang. Apapun, shaklee memang terbukti berkesan dan paling penting semulajadi.

    ReplyDelete
  5. Terimakasih atas informasinya karena saya lagi cari informasin tentang cara menghilangkan jerawat secara alami
    .

    ReplyDelete
  6. Terimakasih atas informasinya karena saya lagi cari informasin tentang cara menghilangkan bekas jerawat secara alami
    .

    ReplyDelete
  7. Saya kira artikel ini sangat bermanfaat buat orang-orang yang membutuhkan artikel ini karena bisa memberikan solusi buat yang sedang menghilangkan bekas jerawat pada wajahnya
    .

    ReplyDelete
  8. terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.

    ReplyDelete
  9. Vitamin E ni boleh dimakan dan juga disapu pada parut kan.

    ReplyDelete

WeLoveSusuIbu On FB

WeLoveSusuIbu Instagram

Nuffnang

WeLoveSusuIbu Youtube